top of page

זוגיות זה לא רק אהבה

זוגיות היא מערכת יחסים בין שני בני-זוג.

בניית קשר זוגי היא תהליך הדרגתי המחייב ויתורים כאלה או אחרים משני הצדדים כדי שהזוגיות תצליח. יש אנשים שחושבים שאהבה היא הבסיס לקשר ובלעדיה אי אפשר לנהל מערכת יחסים.

האם זוגיות זה לא רק אהבה?

מערכת היחסים נוצרת מתוך אהבה של שני הצדדים, אך לפעמים יש בזוגיות עוד מרכיבים חוץ מאהבה.

  1. אמון: בלי אמון מערכת היחסים של בני הזוג לא תחזיק מעמד כי הם לא סומכים אחד על השנייה, הם משקרים ופוגעים אחד בשני.

  2. חוויות מרגשות: החוויות נועדו כדי לשמח את בני הזוג לגרום למערכת היחסים שלהם להיות טובה וחזקה ללא ריבים וככה לשמור על האהבה.

  3. אינטימיות: אינטימיות היא חלק מזוגיות אך לפעמים בני הזוג לא מצליחים ליישם אותה, אינטימיות משמעותה חשיפה של עצמנו ושל בן זוגנו מבחינה פיזית ונפשית ובלעדיה לא תהיה קרבה בין בני הזוג.

  4. תשוקה: תשוקה זה הרצון להיות קרוב לבן הזוג, להתגעגע אליו, משיכה פיזית ובלי מרכיב זה לזוגיות אין טעם להמשיך.

ארבעת המרכיבים הם חלק חשוב בזוגיות, בלעדיהם לא קל לקיים קשר זוגי והאהבה לא יכולה לבסס את הקשר לבד זוגיות צריכה חוויות חדשות ובני הזוג צריכים לרגש אחד את השנייה כל פעם מחדש, תמיד להראות אחד לשנייה את אהבתם ולא להיות אדישים אחד כלפי השנייה. אהבה אולי היא הבסיס של הקשר אך יש המון מרכיבים במערכת יחסים ששומרים עליה. חשוב מאוד לא לוותר, גם אם לא הולך לכם באחד המרכיבים תנסו להלחם. תתנסו בדברים חדשים, תתגברו על פחדים אחד עם השני ותתמודדו ביחד עם מה שקורה. לעולם אל תשאירו את המצב כמו שהוא כי למה לאבד בן אדם שאתם אוהבים? למה להרים ידיים בלי לנסות להלחם ולעבור את המשברים ביחד? אם אתם אוהבים אחד השני אל תוותרו, תילחמו ותתנו את כל כולכם לקשר כדי שיצליח. אם לא תלחמו, לעולם לא תדעו מה אתם מפסידים.


  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page