top of page

אני לא בובה

"Me Too" בעברית "גם אני" הוא האשטאג שהתפשט כתופעת אינטרנט ברשתות חברתיות החל מחודש אוקטובר 2017.

ביטוי זה בא להוקיע הטרדה מינית ואלימות מינית והתפשט בעקבות חשיפת המקרים הרבים. ההאשטאג נכתב בדרך כלל ללא רווחים - "MeToo#" או "#גםאני".

אילוסטרציה

הפעילה הפמיניסטית טאראנה בורק השתמשה בביטוי לראשונה בשנת 2006 כדי לתאר מקרים של אלימות מינית. הביטוי הפך לנפוץ מאוד ב-2017 .

בזכות הביטוי והמחאה עוד ועוד נשים וגברים הפסיקו להתחבא וסיפרו על חוויות שעברו. איתנו יועד (שם בדוי) מספר לנו על ההטרדה שחווה על ידי שכנו. מראיינת- "מתי הבנת שחווית הטרדה?" יועד- "בהתחלה לא חשבתי שזה הטרדה, אבל אז התחיל כל עניין הקמפיין #MeToo והבנתי שמה שחוויתי הוא לא נורמלי ולא בסדר." מראיינת- "ואז החלטת לספר? לשתף?"

יועד- "גם אחרי שהבנתי שעברתי הטרדה מינית הרגשתי שאני לא יכול לספר. משהו בתוכי הרגיש חשש לספר, הרגשתי אשם." מראיינת- "ספר לי קמת ממה שחווית באותם רגעים איומים." יועד- "כשהוא התחיל להתקרב אלי הרגשתי שהרגליים שלי קפואות, לא יכולתי לנשום ולזוז, ואז הוא התחיל להגיד לי שאני יפה וצריך להעלות לי את הביטחון וניסה להרגיע אותי ולהראות לי שהכל בסדר. בתוך תוכי ידעתי שמשהו פה לא בסדר אבל גם אז לא הצלחתי לזוז ולברוח." מראיינת- "אחרי שיצאת ממנו, לא הרגשת צורך לשתף מישהו?" יועד- "רציתי לפרוק את זה ממני אבל מצד אחד פחדתי ממה שהחברה תחשוב עלי ומצד שני הרגשתי שהעובדה שלא זזתי ונתתי לו לעשות את מה שעשה נתן לי להרגיש אשם ושותף מלא למעשה." מראיינית- "תודה רבה לך שהסכמת להתראיין ולשתף אותנו בחוויות הנוראיות שעברת." יועד- "תודה לך."

יועד הוא סיפור אחד מתוך רבים. גבר שהוטרד מינית על ידי גבר אחד. רובם מפחדים לספר את מה שעברו בדיוק כמו יועד, מרגישים אשמים, חלק מהנעשה. חשוב שאנשים, גברים ונשים כיד אחת שעברו ההטרדות והתעללויות מיניות יספרו. גם כדי להרגיש יותר טוב עם עצמם ולא יסחבו עימם סוד ורגשות אשם שאינם קשורים אליהם, גם שאותו העבריין ייתפס ולא יוכל לעשות את אותו הדבר וחמור מי זה לאדם אחר, וגם כדי שעוד ועוד אנשים עם סיפורים דומים ירגישו שזב בסדר וצריך לספר ולהעביר הלאה לאנשים אחרים.


bottom of page