top of page

"דוקטור תציל אותי"

במשך אלפי שנים, בני האדם השתמשו בחומרים שונים כדי לשנות את מצבי הרוח והתודעה שלהם, בשנים האחרונות נשמעות דעות חדשות שמעלות דיון מחודש על הסכנות הכרוכות לשימוש בסמים. (מקפאין וסיגריות לסמים קשים יותר).

אחד הסמים הנפוצים ביותר הוא הקנאביס. הקנאביס הוא סם שהשפעותיו על גוף האדם חזקות וכמעט בלתי ניתנות לשינוי. צריכתו נחשבת ע"י רבים מתחום הרפואה הקונבנציונאליות ובריאות הנפש כממכרת ולכן מומלץ להשתמש בו רק כתרופה ובפיקוח רפואי. בניגוד לאלכוהול שמחקרים הוכיחו כי הוא גורם מספר אחת לאלימות, הסמים מרגיעים את המוח וגורמים לשלווה נפשית.

הלכנו לבית החולים בנהריה, שם שוחחנו עם ד"ר סרחאן באהר, רופא מתמחה בפנימית ה'.

הרופא הסביר לנו שמי שרשאי רפואית להשתמש בסמים הם: חולי סרטן, חולים המגיעים מרקע אונקולוגי, וחולים במחלות כרוניות המלוות בכאבים בלתי נסבלים.

אנשים אלו צריכים לעבור וועדה שתקבע מי רשאי ומי לא.

עוד סיפר הרופא כי הסמים אכן פוגעים בגופנו ובמערכותינו- הלב, הכבד, הריאות וגורמים לפגיעה מוחית. הסמים הם בין הגורמים הבולטים להתפרצויות ואיבוד הזיכרון. אומנם הסמים הם רפואיים ואמורים לסייע בהקלה ושיכוך כאבים, אך מנגד פגיעתם חמורה, לא ניתנת לשינוי וניכרת בייחוד באנשים שאינם זקוקים להם.

אנו סב

ורות כי לקיחת סמים שלא לצורך רפואי מגדילה את הסיכון לחלות במחלות רבות ומגוונות. הסמים פוגעים באורח ואורך חיינו, במערכות גופינו ואפילו במראנו החיצוני!

אז לפני שאתם לוקחים סמים בשביל הכיף זכרו כי זה עלול להיגמר ברע ובלי יכולת חזרה!!


bottom of page