top of page

לראות עולם

הראיון מדבר על תמיר, בן 32, אשר גר בקריות.

הכתבה מספרת על תמיר, אשר עבר ניתוח לייזר בעיניים בעקבות בעיית דימוי העצמי הנמוך שהיה לו והרגשתו הייתה מוגבלת בכל הנוגע לראייה.

תמיר ביצע את הניתוח דרך ניתוח השיוף, אשר משייפים את הקרנית של העין.

אחת הדרכים לשפר את הביטחון העצמי זה לעשות שינוי אשר יגרום לסיפוק עצמי. כמו ניתוח לייזר להסרת משקפיים.

ניתוח הלייזר מחולק לשתי דרכים:דרך השיוף, ודרך החיתוך.

בדיקת התאמה מקיפה וקפדנית של העיניים חיונית להצלחת הניתוח והיא בוחנת נתונים כגון: עובי הקרנית , מספר, טופוגרפיה של הקרנית, לחץ תוך עיני, מחלות עיניים ובעיות פיזיולוגיות כגון יובש בעיניים ועוד.

דרך השיוף-ניתוח ללא חיתוך של הקרנית. בשיטה זו נכללים הניתוחים הבאים: ניתוחי PRK, ניתוחי LASEK, ניתוחי EPI-LASIK וניתוחי TRANS-PRK.במהלך הטיפול מבצעים קילוף של שכבת התאים החיצונית המצפה את הקרנית וחושפים את השכבה העבה של הקרנית, ומשייפים אותה באמצעות קרן הלייזר.

דרך החיתוך-ניתוח הכולל חיתוך של הקרנית. ניתוח. במהלך הניתוח חותך המנתח את החלק החיצוני של קרנית העין, באמצעות מכשיר הלייזר מבצע המנתח שיוף של הקרנית.

חשוב לדעת כי בניתוח זה יש שלל של סיכונים רבים: במהלך הניתוח, הקרנית יכולה לאבד את צורתה ולהתעוות, עקב הפיכת הקרנית לדקה מידי. בנוסף,הניתוח יכול לגרום לזיהומים, ואף לאבד את הראייה.

הניתוח מתאים לאנשים שקרניתם עבה מספיק בשביל לשייף\ לחתוך.

לא מתאים לאנשים אשר אינם בריאים ממחלות,כגון: יובש קשה בעין, הרפס,צלקות,עין עצלה וסכרת.

אז נכון שמספר ימים אחרי, כשהראייה מתייצבת, ניתן אפילו לנהוג החיים שבים למסלולם די מהר. עושה רושם שההוקוס פוקוס הזה מתאים לכולם ולמה לא לפקוח את העיניים. אבל מי שלא מכין את עצמו נפשית יתקשה להכיל גם כאבים מועטים או תופעות לוואי לא נעימות, שלא לדבר על התפתחויות אחרות לא צפויות. סביר להניח שגם בעוד עשרים שנים נמצא משקפופרים המתהלכים בינינו מקטרים מצד אחד אך גם חוששים מהאלטרנטיבה.


bottom of page