top of page

פרסום בגיל צעיר-בעד ונגד

כמעט כל אחד חולם היום להיות מפורסם אך מעטים באמת הגשימו את החלום והפכו למפורסמים בגיל צעיר והיום הם בני נוער מפורסמים בישראל ובעולם. כיום הורים רבים "דוחפים" את ילדיהם לסוכנויות משחק ודוגמנות במטרה שילדיהם יהנו מהזוהר והתהילה שעולם הפרסום מציע, כל זאת מבלי לחשוב כיצד הדבר ישפיע על עתידם. הם נכנסים למקצוע שעלול לפגוע בחייהם לא מעט, לרוב ההשפעה היא שלילית והורסת את האישיות והתמימות של המתבגרים. הם עובדים שעות רבות בסביבה שלא תמיד מתאימה לבני גילם כך בעצם הילדות נהרסת ולעיתים יש לזה השפעה רבה גם על הלימודים. יצאנו לבדוק בבית ספר שחקים בנהריה מה התלמידים חושבים על תופעת הפרסום בגיל צעיר. נשמעו קולות בעד הפרסום כגון: "זה עוזר לפתח יכולות וביטחון עצמי גבוה מה שלהרבה חסר בגיל הזה" אך מעטים מאוד הסכימו עם זה שהפרסום בגיל הזה הוא דבר טוב. לדבריו של אחד מתלמידי בית ספר "ילד העוסק בפרסום בגיל הזה הוא עדיין לא יודע מה הוא עושה עם העתיד שלו והלחץ נורא משפיע בגיל הזה". תגובה נוספת ששמענו מתלמיד הייתה: "הפרסום יוצר התרחקות מהמשפחה ומחברים, בדידות שלא טובה לילד בגיל ההתבגרות". בנוסף,נפגשנו עם מנהל בית ספר אבי מנשס שהיה גם הוא נגד הפרסום בגיל צעיר "ישנם סיכונים ואנו יכולים לקרוא גם על סיכונים אלה אם זה ניצול בנות בגיל הצעיר איבוד התמימות איבוד הילדות"...

רוב התלמידים שהשתתפו במשאל מסכימים שלא כדאי להתפרסם בגיל צעיר כי הפרסום פוגע באורך חייו של המתפרסם הצעיר. לכן לפני שאתם מחליטים להיכנס לעולם הפרסום זכרו כי למרות "הזוהר" שהוא מציע עומדים מאחוריו המון סכנות. כדאי לכם לחשוב טוב טוב לפני שאתם עושים את הצעד הזה.

אנשים בדרך כלל נמשכים ומצליחים להביע רגישות מסוימת לאנשים חסרי ישע אשר הם מרגישים צורך להגן עליהם כמו תינוקות, נכים וזקנים כאן גם במקרה הזה כאשר אדם רואה תכנית ריאלטי מסוימת ובה מגיע ילד קטן לשיר או להופיע ומקבל ביקורת שלילית ישר האדם הצופה בזה משתוקק להגן על הילד ולקחת על עצמו את הביקורת השלילית ויוצר אצלו גם הנאה כלשהי.


bottom of page