top of page

שקר החן.

מספר האנשים המבקשים לעבור ניתוח פלסטי נמצא בעלייה מתמדת.

ניתוחים פלסטיים מתבצעים במטרה לשנות משהו במראה החיצוני, לפעמים ניתוחים אלה הם רק עניין אסתטי, אך לעתים הם גם מתבצעים בעקבות צורך רפואי.

רבים מהניתוחים הפלסטיים מתקיימים במרפאות ולא דורשים אשפוז של יותר מ- 24 שעות ולמנותח צפויה התאוששות קלה וחזרה לתפקוד מלא בתוך זמן קצר.

בנוסף, יש ניתוחים פלסטיים קצרים שמתבצעים בהרדמה מקומית כגון: מתיחת פנים והרמת עפעפיים, ויש גם ניתוחים שמתבצעים בהרדמה כללית כגון:ניתוח אף , הגדלת חזה , הגדלת ישבן וכדומה...

כיום, בזכות הפיתוחים והחידושים במדע ובטכנולוגיה, תחום הניתוחים הפלסטיים הולך ונעשה יותר בטוח והגישה אליו נעשית יותר פתוחה ולמרות זאת, עדיין קיימים מספר סיכונים משמעותיים אותם יש לקחת בחשבון בעת ההחלטה לעבור ניתוח פלסטי:

בעקבות ניתוח פלסטי באזור מסוים בגוף עשוי להופיע דימום ולפעמים הדימום עלול להתפתח לסיבוכים רציניים יותר כמו שטפי דם שנשארים לאורך זמן.

בנוסף,הניתוחים יכולים להשאיר צלקות, בעקבות תגובות לתפרים וריפוי הפצע מהניתוח ,ולפעמים לא ניתן להסירם.

יתרה מזאת, לעתים, הניתוחים עלולים להסתבך מעבר לשטפי דם או השארת צלקות והסיכונים עלולים להיות קשים יותר עם תקופת החלמה ארוכה מהרגיל.

ניתוחים כדוגמת ניתוח אף יכולים לגרום להפרעות נשימה חמורות, ניתוח להגדלת חזה עלול לגרום להתחברות של שני השדיים יחד ,ניתוח לשאיבת שומן יכול לגרום פציעת הקיבה ולדימומים פנימיים חמורים שעשויים להוביל בסופו של דבר למוות, ניתוח לייזר בעיניים יכול לגרום לעיוורון תמידי,בנוסף,במהלך ניתוח פלסטי לעתים נוצר מגע עם עצבים רגישים, וזה יוצר נזק עצבי חמור או שיתוק באזור בו התבצע הניתוח.

בדרך כלל אנשים מחליטים לבצע ניתוח פלסטי במטרה לשנות איבר מסוים בגוף אשר מפריע להם ופוגע בביטחונם העצמי. במחקר שפורסם בכתב העת הקליני Psychological Science נכתב כי אנשים שמחליטים לבצע ניתוחים פלסטיים מרגישים יותר שמחת חיים, תחושת סיפוק ,והערכה עצמית גבוהה יותר. כשהשוו את תוצאות המבחנים הפסיכולוגיים של המטופלים שעברו את הניתוחים, לבין תוצאות המבחנים של המשתתפים שלא עברו ניתוח פלסטי, נמצא כי המטופלים שביצעו את הניתוחים הפלסטיים הרגישו אהבה עצמית גבוהה יותר ,ביטחונם העצמי עלה, חשו פחות חרדה ורמת בריאותם עלתה.

אז אחרי שקראתם את הכתבה והפנמתם שמצד אחד הניתוח הפלסטי יכול לסייע להעלאת הביטחון העצמי. אך מצד שני, פעמים רבות הוא מלווה בלא מעט סיכונים בריאותיים לא פשוטים, אנו מבקשות מכם, לפני שאתם חושבים לבצע ניתוח פלסטי תשקלו בכובד ראש את ביצוע הצעד, תתייעצו עם מומחים, רופאים מנוסים בתחום, ואנשים שעברו ניתוח פלסטי זהה, זכרו כי כל ניתוח פלסטי , גם הקטן ביותר מלווה בסכנות ובהשלכות היכולות להיגרם בעקבות הניתוח.

לכן , תשקלו היטב את הצעד וזכרו אפשר לשנות מה שתרצו בגופכם, כל עוד זה לא פוגע בבריאותכם .


bottom of page