top of page

גאווה ושנאה קדומה

מצעד הגאווה שנערך ביולי 2015 לא היה אותו מצעד, החגיגה הגדולה, הצבעונית והשמחה שהצועדים מקיימים הוחלפה בבכי, עצב ושנאה קיצונית שגרמה לדקירת 6 צועדים ולמותה של שירה בנקי בת ה-16. וזאת רק על עצם היותם תומכים בסובלנות, בקבלת השונה ובזכותו של האדם לחיות על פי דרכו.

יום הרצח היה יום שחור למדינת ישראל ולערכיה, רצח שנעשה בכוונת תחילה ללא חרטה, מתוך שנאה תהומית לקהילה הלהט"בית ותומכיה, פיגוע השנאה שזעזע רבים, גונה ע"י בכירים בממשלה ביניהם הנשיא רובי ריבלין ""שירה הייתה אדם ערכי, היא יצאה למצעד, בשם ערכים בהם האמינה. בשם הסובלנות, בשם התקווה, בשם השוויון, והאהבה." ראש הממשלה גינה גם הוא את הרצח "לא נאפשר לרוצח הנתעב לערער על הערכים היסודיים שעליהם מושתתת החברה הישראלית. אנו מוקיעים בשאט נפש את הניסיון להשליט שנאה ואלימות בקרבנו, ונפעל על מנת למצות את הדין עם הרוצח".

ישי שליסל, ישראלי חרדי, שהורשע ברצח ושוחרר ממאסר של 10 שנים בניסיון לפגע במצעד הגאווה בירושלים (2005), הורשע שוב כאשר פעל בחוסר לב ואנושיות ורצח נערה תמימה בת 16 על עצם היותה תומכת בהשקפות עולמה. הוא פעל מצד קרוביו ומצד רבנים מכובדים המתנגדים לקיום המצעד בירושלים, "זהו חילול עיר הקודש ויהיו לכך השלכות הקשורות בעתיד המדינה" כך אמר אפרים הולצברג, ממובילי המאבק נגד מצעד הגאווה בירושלים בראיון לערוץ 7.

שנה לאחר רצח ביתם, הוריה של שירה שעדיין מתקשים להשלים עם מותה האכזרי נאמו במצעד הגאווה שנערך בירושלים, בנאומם הם שיתפו את המשתתפים בכאבם האישי למות ביתם וקראו לעידוד הסובלנות בחברה הישראלית "בשנה שעברה רצחו את הבת שלנו כי היא חשבה שכל אדם זכאי לחיות את חייו מבלי להיות מבוזה בגלל מי שהוא...זה לא מאוחר עבורכם. אל תתנו לשנאה, לבורות ולדעות קדומות לגרוף אתכם – קומו ועמדו על זכותכם לחיות בחברה סובלנית ומתונה".

כל אדם צריך להרגיש בנוח עם נטיותיו ולא לדאוג מה אחרים חושבים עליו או מה אחרים עלולים לעשות לו, לכל אדם יש הזכות להתבטא בכל אמצעי שיבחר רק אם עצם התבטאותו לו (כגון:מחאה אומנות וכו') במידה ולא פוגע בזכות של אדם אחר. תהיו מי שאתם ואל תפחדו מדעות של אחרים!


bottom of page