top of page

מה אתם הייתם אומרים?


במשך שנים הקהילה הלהט"בית היא אחד מהנושאים השנויים במחלוקת בשיח הציבורי של החברה הישראלית.

יצאנו לרחוב בנהריה בכדי לשמוע ולקבל תמונת מצב בנושא-מה הציבור חושב על הקהילה הגאה, האם הציבור הנהרייני תומך בנישואים חד מיניים ושאלות נוספות שייתנו לנו טעימה מהדעות הרווחות בציבור הישראלי בנושא.

הציבור בנהריה שיקף באופן ברור את המחלוקת הקיימת בחברה לגבי הקהילה הלהט"בית, נפגשנו עם רבים מהציבור שתומכים בקהילה ומעוניינים בשוויון חברתי ובהכרה בזכויותיה, הם רואים באנשי הקהילה אנשים מהשורה ולא מייחסים חשיבות להעדפות המיניות שלהם-"בני אדם כמוני כמוך" שיתפה אותנו אישה בשנות ה-40 לחייה בייחסה לקהילה הלהט"בית.

לצד התומכים בקהילה, קיימים גם לא מעט מתנגדים אשר לא מכירים בה ובזכויותיה. רבים רואים זאת כ"תופעה משונה" ולא נורמטיבית בעיקר מהשכבות גיל הבוגר שפחות חשופים לאנשים מהקהילה ומתקשים להכיר בדברים שלא נחשבים "בסדר המקובל" בחברה, "הם בסך הכל אנשים שהגורל התאכזר אליהם" כך התבטא תושב נהריה בשנות ה60 לחייו כשנשאל מה הוא חושב על הקהילה הלהט"בית.

הדעות המגוונות ששמענו, נתנו לנו טעימה קטנה ממחשבותיו של הציבור הישראלי כיצד הוא רואה את הקהילה בעיניו. הרגשנו כי בנושא זה ה' גיל' הוא לא רק מספר אלא הוא מהווה פקטור ומשפיע על עיצוב הדעות באוכלוסייה- הציבור הצעיר, עד שנות ה40 לחייו, מקבל את הקהילה הלהט"בית ורואה כל אדם באשר הוא אדם לעומת הציבור המבוגר יותר שעדיין רואה את הקהילה כ"תופעה חריגה" ונשאר מקובע בנורמות החברתיות הישנות בהן לקהילה לא היה מקום בחברה הישראלית.

המשאל הוכיח לנו כי אכן קיימות סטיגמות על אנשים "שונים" וכי לא כולם מקבלים אחד את השני. מקווים שהסטיגמות ייעלמו ואנשים יתחילו להבין כי הם בני אדם ''כמוני כמוך" והם לא שונים מאף אדם אחר בגלל הנטיות המיניות שלהם.


bottom of page