top of page

סיפור הגאווה שלי:


הקהילה הלהטב"ית מוצגת לנו לרוב כאנשים מאושרים ושמחים, שלמים, מקבלים את עצמם ואוהבים את מה שיש, גאים בעצמם ובחבריהם ואף מקדישים מצעדים להוכיח להם ולציבור שאין שום סיבה להתבייש, להפך, לא לפחד לתת ביטוי למי שהם באמת, לרקוד,להנות ולאהוב את מי שהם בוחרים.

אך לא באמת הכל וורוד, חברי הקהילה עוברים תהליך ארוך ומשמעותי של קבלה עצמית והשלמה עם הזהות המינית הקיימת.

שלב בניית הזהות האישית הוא שלב לא קל לכלל בני הנוער, אך לנוער הגאה בפרט, הוא נדרש להתמודד ולהכיל הרבה יותר. בנוסף לקשיים אישיים, הנוער הגאה מתמודד עם הגילויים הראשוניים על עצמו, עם הקושי להודות ולהיחשף, בפני עצמם ובפני סביבתם, הקושי להתמודד עם תגובות של המשפחה, החברים, הסביבה הקרובה, להתמודד עם הערות הומופוביות ועוד

שי בר, בן ה-18, תלמיד תיכון בי"ס "רבין" מנהריה,בן נוער גאה שגילה את העדפותיו המיניות בגיל ההתבגרות,בגיל מורכב ולא פשוט שמביא איתו לא מעט קשיים, מספר לנו בשיחה אינטימית וחשופה כיצד גילה את זהותו המינית,מה היו הקשיים וההקרבות בהחלטה לצאת מהארון ועל תהליך החשיפה בפני הסביבה הקרובה.

בסיפורו האישי של שי ,הוא משתף איתנו את הפעם הראשונה שהעז להיחשף בפני האדם הקרוב לו ביותר בחייו,אמו, בכיתה ט' שמלאו לו רק 15 שנים בלבד, הוא התקשה לספר לה, ואף כשניסה בפעם הראשונה לפתוח איתה את הנושא, הוא אינו הצליח לדבר ולכן וויתר וחיכה למצוא זמן נכון שירגיש מספיק מוכן.

עוד הוא מספר על היציאה מהארון בפני החברים בבית הספר,על האנשים שלמרות הכל, נשארו אתו וקיבלו אותו באהבה ורגישות וגם על אלה שלקחו מרחק ואף ניתקו קשר לאחר חברות של שנים מסיבות הומופוביות.

כיום שי, הומו מוצהר, גאה במי שהוא וגאה להיות חלק מהקהילה הלהטב"ית בה לכל אחד סיפור אישי שונה ומיוחד של יציאה מהארון.

הוא מעורב בתרומה לקהילה, לוקח חלק במצעדי הגאווה ובפעילויות של הקהילה, חולק את סיפורו האישי עם בני הנוער הגאה על מנת לעזור להם לעבור את התהליך ולאהוב את עצמם בדיוק כמו שהם.

סיפורו של שי חיזק מסר כנה וחשוב, לבני הנוער הגאה-לא להתבייש אף פעם במי שאתם ולא לפחד להיות שונה,תקבלו את עצמכם,תאהבו את עצמכם,תהיו אתם!.

ולכם שאר בני הנוער,לכם יש כוח רב בידיים,להרוס ולתקן,להוריד ולעלות,נצלו אותו! קבלו את השונה, תתנהגו כלפיו בכבוד, הוא לא פחות טוב מכם, עזרו לו להרגיש שלם עם עצמו, אתם יכולים להיות הדחיפה הקטנה בתהליך כל כך מורכב ומבלבל, תהיו סביבה תומכת, משפיעה, נלחמת בגזענות ובהומופוביה-כי לכם הכוח להשפיע ולשנות!


bottom of page