top of page

"בשבילי רק קולה דיאט"

בשנים האחרונות אחוז השמנת היתר בבני הנוער רק עולה ועולה, ולאחרונה גם הטרנד של חדרי כושר וחיטוב הגוף גם עלה מאוד בקרב בני הנוער, אז איך יכול להיות ש - 17% מבני הנוער במדינת ישראל חווים השמנת יתר?

במחקר שנערך לאחרונה עולה כי בישראל יש כ - 340 אלף בני נוער שאובחנו כבעלי עודף משקל, מתוכם 54% הם בנים ו- 46% הן בנות.

עודף המשקל בקרב בני נוער מסוכן ביותר ויכול לגרום למספר מחלות מסכנות חיים:

.שינוי תזונתי לאורח חיים בריא

1.עלייה בסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם. 2.תסמונת מטבולית. 3.תסמונת השחלות הפוליציסטיות. 4.כבד שומני. 5.אבנים בדרכי המרה. 6.תסמונת דום נשימה בשינה. 7.יתר לחץ תוך גולגולתי. 8.טרשת מוקדית סגמנטאלית של פקעיות הכליה. 9.בעיות אורתופדיות שונות בדגש על כאבים בגב התחתון, דלקת מפרקים ניוונית, עקמת וברך קלובה.

אז איך נפטרים ממשקל עודף?

כיום יש מגוון פתרונות להורדת המשקל כמו חדרי כושר ושינוי תפריט לתזונה טובה יותר ואפילו ניתוח קיצור קיבה.

כמובן שהדבר הבריא ביותר והבטוח ביותר להורדה במשקל הוא ספורט, לשם כך נפגשנו עם מאמן הכושר יניב מרגוליס : "צריך שכל הבית ירתם לזה וזה גם מתחיל בבית ספר, ברגע שלא נרתמים לזה ולא נותנים יד ביחד, קשה קשה להתקדם, קשה להגיע להישגים וקשה לשפר את הגוף ולגרום לאורך חיים חדש".

בנוסף לפעילות ספורטיבית עוד דבר חשוב הוא התזונה, הספורט הוא חשוב בתהליך הורדת המשקל אך אם לא אוכלים נכון המאמץ לא שווה זאת.

לקבלת יעוץ נפגשנו עם "כוהנת הדיאטה" של ישראל, חלי ממן: "אחד הדברים שבני נוער צריכים לעשות זה להיות יותר מודעים, באמת, לא ממקום של אסור או מותר אלא באמת ממקוםשל בחירה מושכלת האם זה תורם לי לגוף? האם זה נכון לי לאכול את זה? האם זה באמת יעשה לי טוב?".


bottom of page