top of page

ניצול בני הנוער עולה מדרגה

כיום אין כמעט מקומות עבודה בישראל בלי בני נוער, מבתי קפה ומסעדות ועד לסופרים וגם אפילו בחנויות בגדים.

אנחנו בתור לקוחות וצרכנים ניגשים אליהם לעזרה והם עושים את המקסימום כדי שנצא מרוצים, אז איך זה שכלמעלה מ- 50% מבני הנוער מתלוננים על ניצול במקומות העבודה?

בישראל יש כיום כ - 400 אלף בני נוער שעובדים במקומות מסודרים, לפי סקר שנערך ב - 2017 למעלה מ - 50% מבני הנוער שעובדים מתלוננים על ניצול במקום עבודתם, רוב המקומות שהתלוננו בהם הם בתי קפה ומסעדות.

במהלך 2017 הגיעו לארגון "הסתדרות הנוער העובד והלומד" כ -5,355 תלונות של בני נוער על מקום עבודתם, באותה שנה הוחזרו לבני הנוער כ - 1,186,445 שקלים בעקבות תלונות על ניצול במקומות העבודה.

דיברנו עם 3 בני נוער שסיפרו לנו על הניצול שעברו במקומות עבודותיהם :

נוי בני, תלמיד כיתה י"ב : " עבדתי בגלידרייה מפורסמת בעיר, המנהל השאיר אותנו מעבר לשעות שמותר להעסיק את בני הנוער, לא קיבלנו הפסקות כמו שמגיע בחוק והמנהל התייחס אלינו בזלזול"

נופר פרוים, תלמידה כיתה י"ב : "עבדתי בסושיה, הכריחו אותי לעבוד עבודות מטבח במשך 7 שעות רצוף ואפילו בלי לקבל הפסקה אחת, הכריחו אותנו לשלם על ארוחת העובד שלנו ולהוריד לנו כסף מהמשכורת על תלבושת שהם היו אמורים להביא לנו."

מעיין דדיה, תלמידה כיתה י"ב : " עבדתי במסעדת חוף, הכריחו אותי לעבוד בסופי השבוע באופן קבוע אפילו כשהודעתי למנהל שלא יכולתי לעבוד, השכר שלי מבוסס על טיפים והמנהל לקח 15% מכל מלצר לקופה של המקום באופן לא חוקי ".

אנו בני הנוער לא מוכנים שינצלו אותנו יותר, גם אנחנו בני אדם,

די לניצול !

bottom of page