top of page

אומרים לא לסמים!

בשנים האחרונות אנו עדים למקרים רבים בהם בני נוער משתמשים בפחד של כל הורה : סמים ואלכוהול.

הגיל המותר לשתייה במדינת ישראל הוא 18 והשימוש בסמים אסור על פי חוק, אז איך בני נוער שאפילו אין להם 18 שותים אלכוהול ומשתמשים בסמים?

יד עם מזרק

בגיל ההתבגרות נחשפים בפני בני הנוער עולמות חדשים, וסיטואציות חדשות שילמדו אותם איך להתכונן לחיים האמיתיים.

אחת מהסיטואציות שבני הנוער נחשפים אליה היא השימוש בסמים ואלכוהול.

לפי מחקר שנערך בשנת 2017 בני נוער בגיל 13 מתחילים להיחשף ולהשתמש בסמים ואלכוהול.

ההשפעות של סמים ואלכוהול הן :

ההשפעה העיקרית של אלכוהול היא על מערכת העצבים המרכזית, ובדרך כלל מדובר בפעילות מדכאת. פעילות האלכוהול משפיעה על מספר מנגנונים תאיים, ויכולה לגרום לפגיעה בזיכרון, השתנה מרובה, הרחבת כלי דם תת-עוריים (אנשים ששותים פניהם סמוקים), עיכוב בלידה, פגיעה ביכולות האינטלקטואלית והמוטורית וירידה ביכולת הביצוע.

אלכוהול גורם לשיבוש בכושר השיפוט, לקהות חושים, לעלייה בסף הכאב ולחוסר שליטה על תנועת השרירים. כמו כן הוא מביא לעלייה בחשק המיני אך לירידה בתפקוד המיני. שימוש מופרז וארוך-טווח באלכוהול מוביל לאיבוד זיכרון ולתגובות רגשיות מוגזמות.

סמים הם חומרים המוכנסים לגוף שלא לצורך הזנה או ריפוי, ומשפיעים על הגוף והנפש. השפעתם על המוח משנה את התייחסות המשתמש אל הקורה סביבו, בלא יכולת של שליטה בשינוי.

סמים רבים הופכים את קצב הנשימה לאיטית יותר ובלתי סדירה (רוב מקרי המוות משימוש יתר נובעים מכשל נשימתי), חום הגוף עולה, קצב הלב ולחץ הדם משתנים, הפרעות הנוגעות לשינה - נמנום, נטייה להירדם, טשטוש, נדודי שינה.

מערכת העיכול - חוסר תיאבון עד לתת תזונה, נטייה להקאה, הפחתה בהפרשת מיצי קיבה-מרה: התכווצויות בדרכי מרה - כאבים בבטן ימנית עליונה, עצירות.

כל ההשפעות האלה על בני הנוער הן מסוכנות להמשך חייהם ועלולות אף לגרום למוות.

על מנת שזה לא יקרה אנו קוראים לכם, בני הנוער, לא לתת יד לסמים ולאלכוהול !

ברגע שמישהו חושף אתכם נא לדווח למשטרה ולספר להורים, לא להיסחף אחרי הגל, הוא יכול לסחוף אתכם רחוק מהחוף עד למוות.


bottom of page