top of page

שילוב לימודים ועבודה

בני נוער רבים מחליטים לחפש לעצמם מקום עבודה במטרה לחסוך לעצמם כסף.

חיפוש העבודה נובע ממטרות שונות, חלק מבני הנוער ממנים לעצמם יציאות למטרות בילוי, חלקם ממנים רישיון נהיגה ויש כאלה שעוזרים בפרנסת המשפחה. הסוגיה המרכזית שעולה היא כיצד אפשר לשלב בין עבודה ולימודים, מה הדרך הנכונה ביותר גם להצליח לעבור מבחנים ולהגיע לבית הספר ערניים, ובמקביל לעבוד באותו היום. כשאנחנו מדברים על בני נוער, הגילאים שעליהם מדובר הם 16-18, זהו שלב התיכון בחייהם. תקופת הבגרויות וסיום הלימודים היא תקופה חשובה, ההשקעה בשלב הזה צריכה להיות מרבית כדי לסיים בהצלחה את 12 שנות הלימוד במערכת החינוך.

צילום:דנה כהן

בפודקאסט שלנו בחרנו לראיין שני בני נוער עובדים. המרואיין הראשון הוא יובל. יובל עובד במשחקיה ובנוסף תלמיד בכיתה י"ב שבפניו עומד הגיוס לצה"ל וסיום הלימודים. במהלך השנה האחרונה יובל היה צריך לשלב בין עבודתו והלימודים שכללו בגרויות. בראיון יובל מספר על הדרך שבה הצליח לשלב בין העבודה והלימודים מבלי שאחד יפגע בשני.

המרואיין השני שבחרנו לדבר עימו הוא עומר. עומר מנהל משמרת באותה המשחקיה שבה עובד יובל. במהלך הראיון סיפר לנו על האופן שבו הוא עובד עם בני נוער בגילו שאת חלקם הוא מכיר ואיך הדבר לא פוגע ביחסים החברתיים. בנוסף, עומר מספר לנו איך הוא דואג לשלב את העבודה והלימודים בדרך שלא תפגע בציונים שלו ונותן לכם המאזינים שלנו כמה טיפים.

האזנה נעימה!

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page