top of page

מתחנכים לבריאות

צולם בגן ילדים עירוני.

חינוך לאורח חיים בריא הוא דבר המתחיל מגיל צעיר בחלק מהמשפחות, בבית הספר, בגני הילדים. ישנם קמפיינים המעודדים ניהול אורח חיים בריא כמו תזונה נכונה, פעילות ספורטיבית, שמירה על היגיינה אישית, טיפוח הגוף והקפדה על סביבה נקייה ואסתטית.

יחד עם הקמפיינים המעודדים שמירה על אורח חיים בריא, השפעות הסביבה חודרות באופן חזק לכל ילד וילד. עקב השפעות הטכנולוגיה הנגישה לילדים מגיל 3 ומעלה יש חוסר בפעילות גופנית, בטלוויזיה מעודדים לקנות מאכלים מסוגי ג'אנק פוד שונים בשביל להכניס כסף לחברות ותאגידי הענק והנוער והילדים מושפעים מכך מאוד.

זה הוא הקונפליקט העיקרי - שלמרות הקמפיינים והחינוך לאורח חיים בריא מגיל צעיר הסביבה מצליחה להשפיע בצורה הרסנית על אופן התפיסה של הנוער והילדים לגבי חשיבות אורח החיים הבריא.

כדי להביא ילדים ונוער למצב שבו ינהלו אורח חיים בריא, יש לנקוט בפעולה שונה ממה שננקט עד עכשיו, עד עכשיו הקמפיינים היו בעיקר במוסדות החינוך, וכדי לשנות את התפיסה יש לעשות זאת בדרך חכמה - להפיץ את הקמפיינים לכל סמארטפון ולכל טאבלט, ולכל אמצעי טכנולוגי הנגיש לכל ילד ובן נוער. בדרך הזו הם יקשיבו ויווצר בהם עניין, מפני שלקמפיינים המסורתיים אין חשיבות בעיני רוב בני הנוער.

רעיה טובול, מנהלת חטיבת ביניים "אורט דפנה" בקריית ביאליק, שמאמינה ודוגלת באורח חיים בריא וחינוך לכך גם בקרב התלמידים וגם בקרב הסגל החינוכי, טוענת שאם רוצים לגרום לנוער לנהל אורח חיים בריא צריך לעשות זו בדרך יצירתית אשר תיגע בליבם.

"בחטיבת הביניים שלנו, אנו משלבים את שלושת המרכיבים בצורה מיטבית . לגבי תזונה נכונה מועצת התלמידים פתחה את מזנון בית הספר תחת כותרת זו ובמקום נמכרים רק מוצרים בריאים. הכל בהכנתם של התלמידים ללא חומרים משמרים וללא שומנים וסוכר במידה מועטה.

בנושא כושר גופני לצד שיעורי החינוך הגופני הרגילים מתקיימים שעורי תחומי עניין מתחומי הספורט השונים. כל תלמיד מקבל עוד שעתיים שבועיות בענפי הספורט השונים כגון כדורשת, עיצוב וחיטוב, כדורגל, כדורסל, קרב מגע, ניווט ספורטיבי, מחול, זומבה.

אנו מאמינים שאווירה חיובית ותומכת המשפרת את מצב רוחו של התלמיד מובילה לתחושת סיפוק, הנאה, ביטחון ויוצרת רוגע אצל התלמיד".

"משום שבשנים האחרונות בני הנוער עסוקים מאוד על הטלפונים שלהם, פחות נפגשים פנים מול פנים ופחות מקיימים פעילות גופנית, אנו רואים חשיבות גדולה ביצירת תחליפים לאורח חיים בריא, בבית הספר הוקמו מגרשי ספורט חדשים המשרתים את בני הנוער בבקרים בשעות הפנאי,

הוקמו נבחרות ספורט רבות הנותנות מענה לתחומים שונים, וכמובן תחומי העניין גרמו לתלמידים רבים להמשיך ולהתאמן באותם ענפים גם בשעות הפנאי שלהם ונהייתה תרבות ארגונית המעודדת פעילות ספורט לאורך כל השנה ובכל שעות היום".

"חשוב לציין כי צוות החינוך הגופני מאמין שכל ילד יכול למצוא עצמו שותף ומצטיין בתחום מסוים . אני אישית מאמינה שהצטיינות של ילדים נמדדת בכל תחומי החיים, אני מעודדת הצטיינות בתחומי הספורט, אני מאמינה שהלימודים חשובים מאוד אך אינם צריכים לבוא על חשבון שעות הפנאי עם החברים, שצריך לדעת לשלב וכך להגיע לתוצאות הטובות ביותר בכל התחומים".

רעיה טוענת כי ביצעה שיתופי פעולה עם אקדמיות לספורט.

"שיתופי הפעולה נעשים גם בצורה תאורטית, שהמאמנים מרצים לתלמידי בית הספר וגם בצורה מעשית של פעילות משותפת, צעדות ואירועים ספורטיביים של היישוב כולו.

כל יום שני אחר הצהריים מתקיים שיעור לתזונה נכונה".

לסיכום, אנו קוראים לכל מי שרוצה שיצמח פה דור של נוער וילדים בריאים, להפיץ מסרים המעודדים לאורח חיים בריא בעזרת שיטות יצירתיות, ובעזרת הטכנולוגיה המהירה הנגישה לכל הנוער ולכל הילדים.


bottom of page