top of page

במידה הנכונה


מה היא באמת תזונה נכונה? ישנם אנשים שיגידו שתזונה נכונה היא אכילה של מאכלים מועטי קלוריות, בעלי ערך תזונתי תקין, וישנם אנשים שיגידו שאין חשיבות לתזונה נכונה כי עשיית ספורט מורידה קילוגרמים ותורמת לבריאות, ועל כן אפשר לאכול כל מאכל משמין ולא בריא.

מגוון הדעות והמחלוקות בנוגע להגדרת תזונה נכונה מעלה בעיה העוסקת בהגדרה היעילה ביותר לתזונה נכונה, ואיזו הגדרה היא בעלת התרומה הגדולה ביותר לאורך טווח רב ביותר?

אנו מאמינים כי תזונה נכונה היא שילוב של אכילת מאכלים שנחשבים בריאים, מועטי קלוריות ובנוסף אכילה של מאכלים שנחשבים משמינים ורוויי קלוריות משום שמינון היא מילת המפתח.

מינון באכילה הוא הכמות שבה אדם אוכל מאכל מסוים, ואנחנו גורסים כי אכילה רבה של מאכלים שנחשבים בריאים בד בבד עם אכילה מועטה של מאכלים שנחשבים לא בריאים, משמינים, הוא המינון הנכון, המידה הנכונה.

אנו מבססים את טענתנו על שני היבטים: 1) אסור למנוע מאדם לאכול אוכל שהוא אוהב, גם אם הוא משמין. 2) צריך לאכול אוכל בריא שמשפיע לטובה על בריאות הגוף מבחינה פנימית וגם חיצונית.

בריאיון שערכנו עם סיוון שחר, תזונאית קלינית, סיוון הסבירה שקיים מיתוס שאכילת מזון רווי בהרבה קלוריות היא חוסר שמירה על הבריאות. והיא פוצצה את המיתוס והדגישה כי אכילת מאכלים רווי קלוריות היא טובה בהחלט כאשר מדובר במאכלים רווי קלוריות מהסוג הטבעי - שומנים טבעיים כגון אבוקדו וזיתים, ועל כן האוכל הוא בריא, כמובן שיש לאכול את השומנים הטבעיים בצורה מבוקרת כי אחרי הכל שומן על כל צורותיו צריך להיאכל בכמות קטנה ביחס לשאר המזון שהגוף צורך.

כמו כן, סיוון הגדירה תזונה נכונה כצריכת כל אבות המזון בצורה לא שווה, כלומר, להרבות במים, לגוון בצורה יום יומית בדגנים, בירקות, בפירות, במזונות עשירים בחלבונים ובמזונות עשירים בשומנים ולהמעיט בממתקים, בשתייה מתוקה ובחטיפים, כלומר - מינון בצריכה של כל סוג מזון.

סוגיה נוספת שעלתה בשיחה עם התזונאית, היא סוגיית חטיפי האנרגיה. האם הם בריאים בהכרח? סיוון השיבה כי חטיפי אנרגיה הם לא דבר בריא בהכרח ולרוב לא בריא כל כך, מפני שהם מכילים בתוכם חומרים מתועשים ולא טבעיים, סיוון הסבירה כי חטיפי האנרגיה יוצרים אשליה של בריאות אך בפועל הם לא כאלה, רווי סוכר וחומר מתועש.

אכלו במידה מאכלים בריאיים ואינם בריאים, דעו ושימו לב למרכיבים במזון אותו אתם אוכלים וכך עשו זאת בדרך נכונה.


bottom of page